вівторок, 2 грудня 2014 р.

Українська література 90-х рр. ХХ століття, як поезія, так і проза, досить розмаїта як за літературно-мистецькими, стилістичними напрямами, течіями, так і за формою, змістом, написаними та видрукуваними в той час художніми текстами. Як підтвердження цього можна означити з’яву нового літературно-мистецького напряму, як постмодернізм, представленням якого є творчість Івана Андрусяка, Юрія Андруховича та ін., реанімацію та нове трактування саме в межах творчості, вже призабутих напрямів, як пост футуризм (творчість С. Жадана), неоромантизм (творчість Ю. Бедрика), існування вже традиційних напрямів, як романтизм (творчість Р. Скиби), синтез реалізму з метафізикою (творчість А. Охрімовича), повну відсутність такого колись ідеологічного напряму, як соцреалізм тощо.

3 коментарі:

  1. Мені здається, що зараз творчість Андрусяка, Андруховича і Жадана актуальна як ніколи! Ці письменники на піку своєї популярності! У бурхливий час революції і війни їх творчість здобула іншого відтінку , їх голоси - це голоси інтелігенції українського суспільства. Андрухович не сходить зі шпальт німецього Deutsche Welle, Жадан теж нещодавно отримав популярну перекладацьку премію у Німеччиині! З нетерпінням чекаю виходу нової книжки Андруховича - "Тут похований Фантомас". Думаю, скоро ми зможемо обговорити цю книжку новинку!

    ВідповістиВидалити
  2. До цього часу в українському літературознавстві сучасна поезія не розглядалася з погляду проблем світобачення, зокрема крізь призму понять міфу, символу, метафоричності як невід’ємних складових національної картини світу. Актуальним є дослідження дискурсу постмодернізму в українській поезії в цілому. У науці постає проблема належного вивчення світоглядних аспектів сучасної постмодерної поезії. Запропонований аналіз творчості І. Андрусяка, С. Процюка, В. Махна, С. Жадана, І. Бондаря-Терещенка дозволяє розширити уявлення про новітню українську літературу не стільки в аспекті розгляду індивідуально-авторської поетики, скільки в контексті естетичної репрезентації сприйнятого як художня цілісність поетичного покоління.

    ВідповістиВидалити